donderdag 21 juni 2012

Linke mail

Eerder deze week is mijn privĂ©-mailadres gehacked en ontvingen al mijn mailkontakten, zonder dat ik daarvoor verantwoordelijk was, een mail met een link naar een misschien linke internetpagina. Toen m'n zwager me er in de rust van Nederland-Portugal (1-2 :( ) op attendeerde kon ik al niet meer in mijn mailaccount komen omdat deze was geblokkeerd. Pas de volgende dag kon ik met een nieuw wachtwoord weer inloggen en (namens de hacker) iedereen een excuus mailen, met de waarschuwing m'n eerdere mail niet te openen...


Het zijn de ongemakken die de moderne tijd met zich meebrengt, zullen we maar zeggen. Op kantoor heb ik jarenlang zonder problemen hetzelfde mailadres gehad. Mijn voorletters MR, punt, achternaam @ gw (van dienst Gemeentewerken) punt rotterdam punt nl. Tot onze afdeling in juli verhuisde naar de bestuursdienst (en ik alleen de voorletter M mocht gebruiken en gw vervangen werd door bsd) en enkele maanden erna (na overigens weer een overstap naar een andere organisatie) besloten werd dat iedereen alleen @rotterdam.nl achter zijn naam kreeg (dus zonder naam van een dienst). Lastig was alleen wel dat die mailwijzigingen pas maanden later werden opgenomen in het digitale telefoon- en mailadresboek, waardoor ik maandenlang slecht bereikbaar was.
En daar kwam onlangs nog het project 'mailmigratie' overheen; een project waarvan het doel me nooit duidelijk is geworden, maar waardoor ik na een foutje van de ICT-afdeling dagenlang mijn mailbox niet kon bereiken. Afijn, u begrijpt: na die mailmigratie had ik het even helemaal gehad met al dit soort gedoe.

O ja, en toen ik onlangs de helpdesk belde dat er nu een fout in mijn mailadres zit omdat ik er plotseling de voorletters M.A. heb in plaats van M.R., was het antwoord dat een dergelijke fout niet mogelijk was. Nadat ik hem uitlegde dat ik toch echt sinds mijn geboorte al de voorletters M.R. had hing ik uiteindelijk heftig verontwaardigd maar berustend op, ook met het idee dat een naamswijziging waarschijnlijk sneller gerealiseerd is dan het herstellen van de typefout in mijn mailadres...

Dagenlang zat daarna het liedje 'ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest' in mijn hoofd, tot ik er hoofdpijn van kreeg; mailmigraine waarschijnlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten