donderdag 31 mei 2012

Inspiratie

Het lukt me niet altijd even snel om een onderwerp te vinden waarover ik het in mijn weblog kan hebben. Soms is de inspiratie er gewoon niet of heb ik mijn creativiteit en tijd hard nodig voor andere zaken, zoals het schrijven van een boek over de Tweede Wereldoorlog in Dordrecht of het monteren van een film van het Schoolkamp van Bastiaan van een paar weken terug.

Dus ben ik net in mijn lunchpauze met mijn Samsung Galaxy Tab onder mijn arm een rustig plekje gaan opzoeken in de hoop dat de inspiratie kwam. Zittend in het gras langs de Maasboulevard denk ik ondertussen na of ik iets zal schrijven over de indrukwekkende begrafenisplechtigheid van mijn baas van afgelopen zaterdag.

Of over ons bezoekje van maandag aan onze vroegere buren die in het landelijke Ossendrecht wonen, met een enorme lap grond om het huis voor hun paarden, kippen en andere dieren.
Maar nee, het wil niet echt vlotten, realiseer ik me terwijl ik schepen voorbij zie dobberen en ik aan de overkant achter de Erasmusbrug mijn toekomstige kantoor almaar hoger zie groeien. 

Naast mij zitten en liggen mannen en vrouwen, jongens en meisjes te genieten van het mooie weer en het uitzicht. Potverdorie, dat ga ik ook doen. Weg met die Galaxy Tab! Dan maar geen nieuw tekstje op mijn weblog deze week...