donderdag 7 juli 2011

Knappe auto

Lang leve de vooruitgang! De auto die we een paar maanden geleden aanschaften is weer een stuk knapper dan het exemplaar dat we inruilden. Zo heeft onze C4 Picasso bijvoorbeeld achteruitrij-sensoren, die op tijd waarschuwen voor een obstakel achter je auto. Hartstikke handig natuurlijk, maar niet te gebruiken in combinatie met een trekhaak. Dus moest ik gisteren, toen ik m'n caravan uit de stalling ging halen eerst mijn afneembare trekhaak uit de schuur halen en deze onder m'n auto monteren. Ik weet nu al dat ik dat een van de komende jaren ga vergeten. Want auto's worden dan wel handiger, mensen niet...

Zo ging ik eerder deze week materiaal voor in de tuin halen en legde ik (om het gewicht in de auto enigszins gelijkmatig te verdelen) een flinke zak ophoogzand op mijn bijrijderstoel. Toen ik wegreed volgde een luid gepiep en het signaal op m'n dashboard dat die enorme zak naast me zijn gordel om moest doen.

Ook weer zo'n handigheidje. Ik keek het onderuitgezakte geval op de stoel naast me even aan en bedacht of er geen sprake was van een uitzonderingssituatie. Maar toen het gepiep bleef aanhouden besloot ik uiteindelijk de gordel toch maar als zakbeschermer te gebruiken. Want je weet het maar nooit met al die hedendaagse technologie. Voor het zelfde geld treedt - wanneer je niet snel genoeg op de signalen reageert - na twee minuten de automatische schietstoel van de chauffeur in werking..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten