donderdag 2 juni 2011

Mannenhumor

'Zou Moos dit een leuk speeltje vinden?', vroeg Bastiaan aan me toen we de afdeling Dierenspeeltjes passeerden in de Mega-Praxis. Onze jack russel is gek op spelen met een bal of een touw, en dit was een touw met een bal in het midden. 'Nou, vooruit, neem maar voor 'm mee' zei ik en zoonlief legde de plastic zak met het speeltje op de stapel betonranden en zakken tuinaarde op de kar.

In de auto op weg naar huis zat Bastiaan met het kado voor de hond in z'n hand en zei hij 'wat een grote zak eigenlijk voor zo'n klein dingetje'. Dat klonk wat vreemd, en bij mij floepte er meteen uit 'dat zei m'n..', waarna ik me realiseerde dat ik het tegen een kind van elf had.

'Wat wou je zeggen pap?' vroeg hij me. 'O, niks', antwoordde ik. Daarna was het even stil, maar vervolgens gierde meneer het uit.

'Hihihi... ik weet wat je wilde zeggen hoor..', en samen kregen we de slappe lach.

Heerlijk, die simpele mannenhumor. En blijkbaar ook geschikt voor jongens van elf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten