donderdag 27 september 2007

Ei

Toen we zondag aan de ontbijttafel zaten, vroeg Bastiaan ineens hoe we nou konden weten dat er geen kuikentje zat in het eitje dat voor hem in z’n eierdop stond. Ik vertelde hem dat er alleen kuikentjes in een ei kunnen zitten wanneer er een haan bij de kippen is geweest, en dat dat bij de kip die dit ei had gelegd niet het geval is geweest.

Ik zag hem even denken ‘hoe flikt die haan dat dan?’, dus ik voegde er nog aan toe dat er alleen kuikentjes komen als de haan en de kip even hebben staan kroelen. ‘Dat heet vrijen hoor pappa’ zei Bastiaan, en dat dekt (!) inderdaad de lading meer, geef ik toe…

‘Ik weet wel hoe ze dat doen’, voegde hij nog toe. Hij ging achter me staan, drukte z’n borstkas tegen m’n stoel en begon flink met z’n armen te fladderen.
‘Inderdaad’ zei ik, ‘zo doet-ie dat!’

Nou.. de kip en het ei hebben we daarmee besproken. Nog maar even een paar jaar wachten op de rest van de bloemetjes en de bijtjes. Dat is niet zomaar even in een wip verteld..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten