vrijdag 15 juni 2007

Tour

Binnenkort gaat de Tour de France weer van start. Het leuke aan de Tour is tegenwoordig dat ik niet alleen nieuwsgierig ben naar wie hem dit jaar gaat winnen, maar dat ik ook nog steeds benieuwd ben naar wie hem in 1996 en 2006 heeft gewonnen. Enorm spannend dus allemaal…
Ik moest daar vandaag aan denken toen ik op de gang op kantoor formuliertjes voor een 'poultje' zag hangen. Ik deed vroeger ook vaak met die dingen mee. Meer voor de leut dan om te winnen, maar al met al is er door de jaren heen best wat geld in gaan zitten.. Ik won nooit..

Maar ik besef nu dat m'n oud-collega die met de voorspelling dat Bjarne Riis in 1996 de tour zou winnen de pot binnenhaalde, daar eigenlijk geen recht meer op heeft. Als Riis vanwege dopinggebruik alsnog z'n titel heeft moet inleveren, moet m'n collega van destijds dat ook! De vraag is overigens nu wel wie de Tour van 1996 dan wél gewonnen heeft, want ook de nummers twee en drie van destijds (Ulrich en Virenque) zijn ook niet echt van onbesproken gedrag. Als ze goed doorzoeken komen ze er vast achter dat die hele top 20 niet deugde..
Ik kende niet erg veel rijders in die tijd en ben een chauvinist pur-sang, dus ik zal best Boogerd bovenaan m'n lijstje hebben gehad. Die is Nederlander, en die gebruiken toch geen doping (?) En hij eindigde in de praktijk meestal ergens rond de 20ste of 30ste plaats, dus… Ik kan het helaas niet meer bewijzen, maar er bestaat een grote kans dat ik alsnog dat poultje van 1996 heb gewonnen...
Kunnen ze trouwens ook niet, net zoals bij Riis, George Bush z'n overwinning op Al Gore alsnog afnemen? Hij heeft weliswaar geen doping gebruikt, maar inmiddels is toch wel duidelijk dat die man niet helemaal zuiver bezig is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten