maandag 14 mei 2007

Kring

We zijn d'r even een weekje tussenuit. In de omgeving van Eerbeek (bij de Hoge Veluwe) hebben we een bungalowtje gehuurd. Even lekker een paar dagen weg van het vaste kringetje werken-eten-slapen-werken, zeg maar…
Het bungalowpark ligt in een schitterende omgeving, en omdat onze jack-russel Moos ook mee is wandel ik flink wat af. Al vrij vroeg in de morgen sluip ik door de brandnetels, klim ik over het hekje en loop ik het bos in.
Dankzij de klimaatveranderingen heeft het voorjaar zich eind april al flink uitgesloofd. Want wat ziet alles er al prachtig uit hier. Leuke beekjes en fris groen passeer ik in wandel- of slentertempo. En net nadat ik een zooitje omgewaaide bomen aantref, omdat ook hier de storm van januari jongstleden flink heeft huisgehouden rent een konijnenfamilie hard weg van de open plek in het bos waar ik aankom. Vlak daarna passeer ik pappa en mamma eend, die hun kindertjes beschermen door vervaarlijk te ‘sissen’ naar Moos.
Wanneer ik zo met de hond wandel langs alles wat bloeit en ons altijd weer boeit realiseer ik me dat ik – als stadsmens – veel beter moet rondkijken en moet onthaasten om al dat moois goed in me op te nemen. Eigenlijk moet ik gewoon even rustig op die omgewaaide boomstam gaan zitten en de natuur goed opsnuiven…

Maar da’s dus best lastig. Ik loop daar immers omdat die hond moet piesen en poepen. Ik ben op die momenten te weinig bezig met de kringloop van het leven en focus me te veel op de kringspier van m’n hond…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten