donderdag 7 april 2011

Bon

Op 30 december moesten we een pakketje afgeven op het postkantoor. Dat lijkt niet zo lastig, maar sinds 'gewone' postkantoren niet meer bestaan, moet je in zo'n geval op zoek naar zo'n winkeltje met een postagentschap. In Rotterdam-Zuid ontdekten we naast de MediaMarkt een klein sigarenzaakje met het TNT-logo. Ik parkeerde de auto en gokte er daarbij op dat er in die paar minuten geen agent langskwam. Het regende en de parkeerautomaat stond best ver weg...
Teruglopend naar onze auto besloten we om toch ook nog maar even de MediaMarkt te bezoeken. Dat werd een onnodig duur bezoekje... Niet omdat we daar wat aanschaften, maar omdat er - zag ik pas de volgende morgen - een parkeerbon onder onze ruitenwisser was geschoven. Uiterlijk 12 maart diende er € 52,50 te zijn overgemaakt aan de dienst der gemeentelijke belastingen!

Enige tijd later las ik een bericht in de krant dat in het centrum van Rotterdam rond 'oud en nieuw' per abuis parkeerbonnen zijn uitgedeeld omdat de parkeermeters daar buiten werking waren gezet vanwege 'vuurwerk-vandalisme'. Mensen die een bon hadden ontvangen maar de parkeermeter niet hadden kunnen gebruiken konden bezwaar aantekenen.

Hier rook ik een kans. Ok, mijn bon ontving ik niet met oud en nieuw, het was niet in het centrum van Rotterdam én ik had helemaal niet gecheckt of de parkeerautomaat het wel of niet deed, maar toch... Wel jammer was dat voor het bezwaar-aantekenen gebruik moest worden gemaakt van een standaardformulier, waarbij nauwkeurig een aantal zaken moest worden aangegeven (exacte tijd, nummer en lokatie parkeerautomaat enz.). Ik besloot om in plaats van het formulier een heel keurige, maar wel vage brief op te sturen...

Enige tijd later ontving ik de reactie dat mijn bezwaar was gehonoreerd; het geld zou worden teruggestort op mijn rekening. En ik moet zeggen: dat voelt dan toch lekker.

(Nu maar hopen dat de Belastingdienst geen Weblogs leest...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten